text.skipToContent text.skipToNavigation

2022-03-02 17:30

Duni Group stoppar alla leveranser till Ryssland

Vi är djupt oroade över händelseutvecklingen i Europa. Vi står bakom det ukrainska folket i dessa svåra tider och stödjer UNHCR som erbjuder akut humanitär hjälp i Ukraina och grannländerna. Vi kommer även skicka produkter från vår polska produktionsenhet till gränsen i Polen där många flyktingar just nu samlas.

Till följd av den svåra situationen har Duni Group stoppat alla leveranser till vårt försäljningsbolag i Ryssland. Vi fortsätter att noggrant bevaka utvecklingen och följer alla ålagda sanktioner. Idag utgör försäljning i Ryssland mindre än en procent av koncernens omsättning med 17 anställda i Moskva medan vi inte har några anställda eller verksamhet i Ukraina. Vår högsta prioritet är alltid våra medarbetares säkerhet och välbefinnande och våra hjärtan är med alla de som direkt eller indirekt drabbas av dessa tragiska händelser.

::

För ytterligare information kontakta:
Robert Dackeskog, VD och koncernchef

::

Duni Group är marknadsledande inom attraktiva, miljöanpassade och funktionella produkter för dukning och take-away. Koncernen marknadsför och säljer två varumärken, Duni och BioPak, vilka finns representerade på över 40 marknader. Duni Group har cirka 2 300 anställda fördelat på 24 länder med huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Nya Zeeland och Thailand. Duni AB är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN-kod är SE0000616716. Dunigroupi.se